Техніка безпеки роботи на навантажувачі

Безпечну роботу вилочного навантажувача фахівці групи компаній Логістік Форкліфт рекомендують починати з щоденного огляду.

centr1_lab

Вантажно-розвантажувальні роботи з використанням вилочного навантажувача (як і іншої вантажної техніки) супроводжуються певними ризиками. Тому дуже важливо дотримуватися заходів безпеки під час переміщення вантажів. Багатьох проблем можна уникнути ще до початку робіт, якщо проводити огляд навантажувача та іншого обладнання, яке передбачається використовувати при роботі, ще перед початком завантаження-розвантаження. Навіть при швидкому візуальному огляді можна виявити очевидні дефекти.

Почніть перевірку вилочного навантажувача з огляду його шин. Подивіться, чи немає на поверхні шин вищерблин або відірваних шматочків гуми, які можуть поставити під загрозу роботу навантажувача. У разі використання пневматичних шин перевірте, чи достатньо вони накачані для переміщення вантажу потрібної маси. Звичайно, може знадобитися точне вимірювання для визначення тиску в шинах, але надмірну втрату тиску буде видно візуально.

Далі слід перевірити звуковий сигнал вашого навантажувача, а так само інші попереджувальні сигнали. Деякі операції переміщення вантажів припускають сигнал заднього ходу. Для його перевірки включіть задню передачу на навантажувачі та послухайте звуковий сигнал. Якщо ваші навантажувальні роботи вимагають сигналів для руху в різні боки, обов'язково перевірте їх.

Перевірте фари вилочного навантажувача для достатнього і правильного освітлення. Так само варто перевірити світлову сигналізацію гальм та інші сигнальні вогні.

У разі використання електричного вилочного навантажувача перевірте його батарею перед початком робіт. Перевірте напругу батареї. Так само можна перевірити рівень рідини в акумуляторної батареї.

Уважно огляньте підйомний механізм, кабель, ланцюги, шланги та їх сполуки, а так само щоглу і її компоненти. Переконайтеся, що на них немає тріщин, розломів або слідів зносу. Переконайтеся, що вузли підйомного механізму правильно змащені.

Протестуйте гальмівну педаль на предмет висоти і тиску. Перевірте екстрене гальмування і парковку.

Поверніть рульове колесо вправо і вліво, щоб перевірити люфт. Огляньте рульову колонку, чи немає на ній зносу або розпущеності.

Протестуйте всі вузли гідравлічної системи навантажувача, при цьому звертайте увагу на всі ознаки витоку рідини. Перевірте, досточно чи рідини в жидкосной резервуарі навантажувача.

Уважно перевірте паливну систему. Звертайте увагу на ознаки витоку або запаху (при використанні вилочного навантажувача з двигуном внутрішнього згоряння). Іноді можливе утворення кристаликів льоду в місцях витоку в газовій паливній системі і наявність характерного запаху газу.

Перед запуском вилочного навантажувача упевніться, що він чистий і на ньому немає залишків олії, палива, пилу і т.д. Наявність всього цього може сприяти загорянню!

Для газових навантажувачів потрібно впевнитися, що газовий бак надійно і правильно встановлено в місці кріплення, не має деформації і дефектів, а також містить досить палива.

Витягніть з двигуна вимірювальний стрижень і перевірте рівень масла. Звертайте увагу на колір масла, і наявність видимих ​​забруднень. Перевірте рівень рідини і колір в трансмісії. Якщо ваш навантажувач обладнаний склоочисником, перевірте його працездатність і кількість рідини, що очищає в бачку.

У дизельних, газових і бензинових навантажувачах слід перевірити вихлопну систему, об на ній не було витоків, а так само перевірити що звукоізоляція і полум'ягасник працюють правильно.

Переконайтеся в наявності вогнегасника в вашому навантажувачі. Перевірте його заряд. У разі використання порошкового вогнегасника, потрясіть його і упевніться, що порошок перекочується вільно, без утворення заторів.

Перевірте, чи немає будь-яких інших видимих ​​дефектів, які можуть перешкоджати безпечній роботі вилочного навантажувача.

Будь-які дефекти, виявлені в процесі огляду, повинні бути усунені перш, ніж навантажувач буде використаний в роботі. Ну і не намагайтеся виправляти несправності самі, якщо у вас немає достатньої кваліфікації для цього. Зверніться до фахівців.

Все вище описані операції перевірки є тільки загальними рекомендаціями. Вам потрібно перевіряти навантажувачі та обладнання, яке використовується в кожному конкретному випадку. Ну і, звичайно, оператор навантажувача несе відповідальність за свою власну безпеку і безпечну роботу навантажувача. Не нехтуйте заходами безпеки.

Безпека навантажувача справа серйозна

Якісне навчання правильному поводженню персоналу з навантажувачем не тільки зробить ваш склад безпечнішим місцем для роботи людей, але і буде підтримувати в повному порядку ваші відносини з законом.

Якщо хтось мав коли-небудь хоча б найменші сумніви щодо того, наскільки важливим є належним чином організоване, якісне і своєчасне навчання водіїв навантажувачів, їх повинна усунути дане відео і наведена нижче статистика.

Згідно з даними американського Бюро Трудової Статистики (US Bureau of Labor Statistics), через неправильне поводження з навантажувачами, в середньому, в США щороку 100 робочих гинуть і 20 тисяч отримують травми. Найпоширенішими ситуаціями, при яких відбуваються нещасні випадки, згідно зі статистикою є:

  • перекидання навантажувача (22%);
  • навантажувач збиває або травмує пішохода (20%);
  • водій або службовець складу отримує пошкодження при роботі з навантажувачем (16%);
  • падіння водія з кабіни або з сходинок навантажувача (9%).

Для обліку і контролю таких випадків з метою організації профілактики охорони праці на підприємствах Асоціація Професійної Безпеки і Здоров'я (Occupational Safety and Health Administration, OSHA) включила нормативи індустріальної безпеки навантажувачів в спеціальний стандарт 29 CFR 1910.178.

У 2005 р за кількістю порушень цей стандарт зайняв шосте місце в десятці нормативів OSHA з самими численними порушеннями безпеки. Тільки в минулому році OSHA зареєструвала 3115 порушень правил безпеки при роботі з навантажувачем. П'ятьма найбільш серйозними причинами, які їх викликали, були:

  • некомпетентність водіїв в питаннях експлуатації навантажувачів (568 порушень);
  • відсутність належного навчання і оцінки кваліфікації кожного водія (399);
  • несвоєчасна передача отриманих пошкодження або мають проблеми навантажувачів на техобслуговування (350);
  • несвоєчасність забезпечення перепідготовки та оцінки водіїв (251);
  • відсутність проведення огляду навантажувачів перед початком експлуатації (242).

Перелік порушень, складених OSHA, показує, які проблеми в першу чергу треба вирішувати керівникам відділів обслуговування техніки, щоб уникнути нещасних випадків при вантажно-транспортних операціях, і що має бути головним пріоритетом для будь-якого власника розподільного центру або складу. А ось які поради дають експерти компаній виробників навантажувачів щодо того, як зробити, щоб дії водіїв і службовців складу стали більш безпечними.

Навчання як основа охорони праці

image001

Навряд чи для когось стане несподіванкою одностайну думку більшості експертів, що навчання найважливіший крок, який тільки може зробити власник складу, щоб підвищити безпеку робіт. Як сказано вище, три з п'яти найпоширеніших причин порушень стандартів OSHA стосуються саме питань належної освіти водія. «Головна причина нещасних випадків при поводженні з навантажувачем недолік належного навчання», стверджує Пет Хюбел (Pat Huebel), менеджер національного центру навчання операторів навантажувачів Toyota Material Handling USA

Вимоги асоціації OSHA з навчання водіїв навантажувачів діють з 1999 р «З тих пір, як OSHA почала видавати дозволи на таке навчання, загальне число нещасних випадків зменшилася, незважаючи на той факт, що чисельність навантажувачів, що знаходяться у використанні, збільшилася», говорить Марвін Велч (Marvin Welch), віце-президент департаменту безпеки праці NACCO Materials Handling Group, яка випускає підйомно-транспортне обладнання під маркою Hyster. У той час як операторам навантажувачів виконання вимог навчання OSHA має бути зобов'язано, не менш важливо, щоб те ж саме навчання проходили менеджери і супервайзери. «Це ті люди, які бачать, як працюють персонал і техніка, свідчить Боб Мандсон (Bob Mundson), менеджер з безпеки і навчання операторів компанії Mitsubishi / Caterpillar. І якщо вони добре навчені, вони можуть точно і своєчасно вказати операторам на їх помилки. Якщо ж вони недостатньо компетентні, водії можуть безперешкодно продовжувати порушувати норми безпеки ».

Ефективне навчання може зажадати вивчення правил дії і при позаштатних обставинах, і при виникненні ситуацій, не врахованих в існуючих нормативах. Такий досвід реалізований в компанії APL Logistics (APLL), яка є великим 3PL-провайдером. «Програма навчання APLL акцентує особливу увагу на ті поведінкові ситуації, які не охоплені існуючими інструкціями, але мали місце бути на практиці», говорить Діксі Брок (Dicsi Brock), менеджер компанії зі складської безпеки. Наприклад, в курсі навчання, який проводить APLL, особливу увагу слухачів акцентують на тому, що всі частини тіла водія не повинні виступати з кабіни, щоб уникнути травмування або защемлення стелажними конструкціями при крутих поворотах навантажувача або у вузьких проїздах.

За допомогою цієї практики APLL вже досягла рекордно хороших результатів з безпеки праці. У 2004 році рівень безпеки праці в компанії, згідно з нормативними оцінками OSHA, «був просто видатним» число травм тут було на 68% нижче середнього рівня для підприємств такого класу. З тих пір ця цифра зменшилася ще на 38%, що було визнано в OSHA рекордним результатом і призвело до значного зменшення виплат компенсацій робітникам і витрат на ремонт. При цьому Брок запевняє, що навчання в компанії може бути організовано ще краще. Саме тому APLL спільно зі своїм страховим маклером фірмою Marsh Inc. вводить більш послідовний і повний навчальний план для всіх своїх 75 складів: «сценарій» його вже написаний і готуються відеоматеріали курсу.

Стратегії безпеки

image002

Що повинна включати в себе ефективна програма навчання водія навантажувача, щоб забезпечити максимальну безпеку на складі? Експерти пропонують внести в неї правила та інструкції OSHA, основні операційні принципи безпеки при поводженні з технікою, що зачіпають питання її надійності і стабільності, особливо функціональних можливостей навантажувачів і робочого обладнання (це повинно бути головним пріоритетом для будь-якого власника парку) і пов'язані з цим обмеження дій при наявності сторонніх предметів, перешкод або людей в зоні ПРТС робіт, особливості харчування і технології зарядки батарей, а також методики проведення щоденного огляду машин (див. «15 кроків до безпеки навантажувача»). Ці моменти охоплюють всі можливі області, і тим не менше дві з них потребують особливої ​​уваги.

Стабільність транспортного засобу.

Вантажі треба переміщати лише на такій висоті, як цього вимагає рівень рампи або стелажного ярусу. При русі водій повинен завжди максимально зменшити висоту щогли. Стабільність машини особливо важлива при русі під ухил або на підйомах траси, тому що від крутизни ухилу залежить рівновага рухомого транспортного засобу. При в'їзді на підйом з вантажем необхідно поставити важіль на першу швидкість, а при русі під ухил на останню. Хюбел радить водіям звернути особливу увагу на положення так званого «трикутника стабільності». Всі приводні навантажувачі з противагою обладнані схемою гальмування з трьома опорними точками. Одна вершина трикутника центр керуючої осі, дві інші ліве і праве колеса провідної осі навантажувача.

Дії пішоходів.

image003
Нещасні випадки за участю пішоходів можуть відбутися в будь-який час, поки навантажувач рухається. Зазвичай пішоходи отримують травми поблизу зон інтенсивного руху машин (біля їдалень та виходів з будинку), у випадках, коли відсутні фізичні бар'єри, що оточують області роботи навантажувача. Часто це відбувається і на поворотах траси, особливо якщо водій їде швидко, ігноруючи обмеження швидкості, і не бачить людей, що виходять з-за стелажних конструкцій, штабелів або інших перешкод.

Здоровий глузд підказує, що використання звукових попереджувальних сигналів збільшить безпеку пішохода, коли поблизу нього проїжджає навантажувач. Однак аналіз подібних ситуацій не завжди підтверджує це. Кілька років тому фахівці групи NACCO, стурбовані проблемами зіткнень навантажувачів з пішоходами, спробували визначити, чи допоможе вирішити цю проблему установка на навантажувачі пристроїв сигнального попередження. Вони були переконані в досконалої очевидності того, що ці пристрої необхідні і що незабаром зможуть запропонувати оптимальне рішення. Після розгляду результатів досліджень не було знайдено жодного наукового доказу, що використання сигналів тривоги усунуло або знизило число нещасних випадків від зіткнення пішоходів і навантажувачів. Найбільш розумною причиною для пояснення цього факту вони порахували те, що службовці дуже швидко звикають до звуку сигналів, що подаються навантажувачами. Проте експерти рекомендували водіям періодично використовувати ріжки, щоб пішоходи були більш уважними. «Перша лінія безпеки» взагалі є технічно дуже погано оснащеної: тому «оператори машин повинні завжди мати візуальний контакт з кожним пішоходом перед тим, як рушити вперед або назад», вважає Мандсон.

Існує досить багато можливостей для того, щоб дізнатися про безпеку навантажувачів більше, зокрема, з інформаційних Інтернет-ресурсів. Однак результат прочитання цієї статті буде позитивним, якщо кожен, хто хоче стати на шлях підвищення безпеки робіт на власному складі, засвоїть три основних правила. Отже, перш за все треба мати на складі водіїв навантажувачів і контролюючих їх роботу співробітників, якісно навчених відповідно до вимог OSHA. По-друге, треба переконатися, що всі водії звертають належну увагу на стабільність рухомого транспортного засобу ( «трикутник стабільності»). Нарешті, слід переконатися в тому, що всі водії особливо ретельно стежать за діями і місцезнаходженням пішоходів в зоні роботи навантажувача, а все пішоходи не менш уважно спостерігають за діями техніки, швидко реагуючи на команди і сигнали, які подають їм водії!

Родео безпеки для навантажувачів

image004

Компанія Alliance Operating Services (AOS) of Ft. Worth (шт. Texaс), дочірня фірма AllianceTexas, надає послуги з логістики в 17 000-акровому комплексі зі статусом зони зовнішньої торгівлі, використовуючи громадські кошти складування. Чотири роки тому вона придумала незвичайний спосіб підвищення безпеки роботи навантажувача родео. З тих пір родео стало щорічною подією, на нього з'їжджаються гості з Альянсу професійних організацій з логістики (Alliance Logistics Professionals Organization ALPO), а також логісти з багатьох компаній, які використовують центри розподілу AllianceTexas.

Змагання відкрито для всіх 140 компаній-партнерів AllianceTexas, а доходи від плати за вхід (майже 20 тис. USD за перші три роки) надходять до місцевого бюджету. Всі водії кто бере участь в родео повинні бути навчені і мати відповідний сертифікат. У виступах можуть брати участь команди з чотирьох чоловік або окремі водії. У минулому році в змаганні виступили 19 команд і 81 водій. Родео включає чотири змагання: завантаження-розвантаження трейлерів, смуга перешкод, розміщення піддонів на стелажах ігра в баскетбол, коли навантажувач повинен, захопивши м'яч вилами, пропустити його через обруч. Очки виставляються за успішне завершення кожного етапу в межах певного часу, але пріоритет віддається тому, наскільки безпечно виконані всі операції. Основний бал ставиться в залежності від того, наскільки правильно були виконані всі етапи з точки зору безпеки. Друга оцінка видається за швидкість. Головним підсумком змагання для всіх компаній і їх водіїв, що беруть в ньому участь є те, що кожен повинен бути зацікавлений в безпеці використовуваної техніки. Акцент на цьому найважливішому факторі ефективної роботи будь-якого складу стимулює до підвищення рівня безпеки власної організації.

15 кроків до безпечної роботи з навантажувачем

image005

В основу підготовки програми, що забезпечує всебічну безпеку при роботі з навантажувачами на складах, експерти пропонують покласти такі основні принципи.

  1. Необхідно стежити, щоб всі водії навантажувачів повністю пройшли необхідну навчання.
  2. Необхідно мати спеціальних спостерігачів за діями операторів машин, які разом з менеджерами також відвідують курс навчання.

Оператори повинні:

  1. Вести навантажувач з вантажами, розміщеними тільки на такій висоті, як того вимагає необхідність.
  2. Використовувати прив'язні ремені або інші засоби безпеки в той час, коли навантажувач виконує робочі операції.
  3. Бути особливо обережними при навантаженні доків і при роботі на рампах або ухилах траси, щоб уникнути падіння або перекидання через край.
  4. Тримати в зоні повної видимості всіх, хто йшов повз пішоходів або службовців, що забезпечують вантажні операції.
  5. Особливо уважно стежити за що знаходяться поблизу зони проведення робіт людьми перед рухом навантажувача вперед або назад.
  6. Використовувати звуковий сигнал або інші способи оповіщення у випадках, коли рух навантажувача не є достатньо стійким.
  7. Дотримуватися рекомендацій щодо обмеження швидкості.
  8. Бути особливо обережними в місцях, де трасу руху можуть перетинати люди (входи чи виходи з будівлі складу або цеху, їдалень).
  9. Встановлювати огорожі проїзду щоразу, коли це можливо і потрібно.
  10. Звертати особливу увагу на зниження швидкості руху при поворотах за кут.
  11. Знати правила безпеки поводження з транспортними засобами, їх особливості, функціональні можливості і обмеження.
  12. Розуміти основні принципи, на яких заснована стабільність руху і роботи навантажувача, знати положення центру ваги вантажу і «трикутника стабільності».
  13. Проводити щоденні огляди на предмет забезпечення безпечної роботи машин.

За матеріалами зарубіжної преси

Back to top